S jedne strane sve velike društvene mreže, zapravo kompletna IT industrija lamentira o tome kako treba „zaštititi privatnost korisnika“, a s druge strane svi „žele znati sve o nama“.

Situacija je odavno paradoksalna, uz nebrojene afere koje se na dnevnoj bazi pojavljuju i otikrivaju, a u kojima se jasno očituje naša „ogoljenost“ dok smo spojeni na internet, bilo putem računala, prijenosnika, tableta ili pametnog telefona, svima ispadaju „bomboni iz usta“ kada je u pitanju naša privatnost. Deklarativno su svi za privatnost, svi se trude dokazati kako baš njihova tražilica, društvena mreža ili web stranica „ni u kojem slučaju ne narušava našu privatnost“. Problem je, naravno, što to nije istina, uostalom, samo u posljednjih nekoliko tjedana su objavljene brojne najave o promjenama na mnogim društvenim mrežama, promjene u tome kako nas „vide“ i pogotovo promjene u segmentu oglašavanja. Umjesto privatnosti u fokus dolaze takozvani „ciljani oglasi“, jer njima je, eto, u cilju da nas ne „maltretiraju“ svakakvim oglasima, nego će nam, altruistički, ponuditi točno ono što nas zanima i za čim žudimo...

Posljednji u nizu takvih pokušaja dolazi s Twittera, za kojega je odavno ustanovljeno kako „kaska“ za konkurencijom, pogotovo Facebookom, i kako grozničavo traži načine za poboljšanjem upravo u oglašivačkom segmentu. I Twitter bi nam htio prikazivati ciljane oglase, da bi u tome uspio, mora znati što mi, zapravo, koristimo i što pregledavamo. Tako je stigla najava prema kojoj će Twitter pratiti koje aplikacije imamo instalirane na svojim pametnim telefonima. Zašto? Zato jer, naravno, na taj način Twitter namjerava „poboljšati relevantnost oglasa i tweetova u cjelini“, kako bi nam se prikazivalo samo ono što nas zanima. Nemojte sumnjati, iz Twittera su na svojem centru pomoći objavili kako će skupljati samo informacije o aplikacijama koje smo instalirali, ali ne i naše privatne podatke vezane uz te aplikacije. Da, naravno, zar je uopće postojala bilo kakva dvojba...

Izvor Engadget, foto via Flickr