Kada govorimo o autonomnim automobilima i računalima koja upravljaju vozilima, najčešće se spominju poznate i razvikane američke kompanije poput Wayma i Tesle. No na dalekom istoku također je u tijeku autonomna revolucija koju prevodi više kompanija i startupa, a koja otvara vrata budućnosti u kojoj će volane u potpunosti preuzeti računala, dok taksiji koji će nas voziti neće imati (ljudskog) vozača.

Jedna je od takvih kineskih kompanija AutoX, koja je od lokalne vlasti u Šenženu ovaj tjedan dobila zeleno svjetlo za svoje, kako ih mediji često nazivaju - robotaksije. Riječ je o taksijima u kojima, dakle, nema vozača te je ovo prvi put da će takva vozila početi s testiranjem na ulicama jednog velikog kineskog grada bez backup vozača ili udaljenog upravljanja, naglašavaju na Tech Crunchu. Uspjeh je još i veći s obzirom na to da je riječ o startupu koji je osnovan prije samo 4 godine, no u koji su uložile poznate i velike kineske kompanije poput Alibabe, MediaTeka i Shanghai Motorsa. U tako kratko vrijeme već su odvozili milijune autonomnih kilometara (uz backup vozača spremnog za preuzimanje volana) te je sada tehnologija spremna za novi korak.

AutoX (Foto: AutoX)
 

Nakon dobivanja dozvole cestama Šenžena počet će voziti 25 robotaksija AutoX-a, no oni još neće biti dostupni svima, već će u sklopu zatvorenog testiranja biti dostupni samo odabranim putnicima. Kako je riječ o milijunskom gradu s velikim brojem automobila i brojnim izazovnim situacijama u prometu, jasno je kako je pred AutoX-om jako velik i kompleksan izazov.



Iz AutoX-a kažu kako je Šenžen ostvario rapidan progres kada je u pitanju regulativa o samovozećim automobilima, a i drugi kineski gradovi s promjenom regulative i ulaganjem u infrastrukturu pokušavaju privući startupove autonomnih vozila i pripremiti se za budućnost u kojoj će nas roboti izgurati iz automobila.