Facebook se zbog svog odnosa prema aktualnoj situaciji u SAD-u našao u problemima. Dijelom jer su tu najveću društvenu mrežu korisnici prozvali zbog dvostrukih kriterija u odnosu na blokiranje objava američkog predsjednika Donalda Trumpa, a dijelom i zbog nemogućnosti da korisnike zaštiti od govora mržnje.

Nakon što su neki od najvećih oglašivača prekinuli svoje oglašivačke kampanje na toj mreži i pozvali na bojkot, isto je postupila i jedna od vodećih svjetskih aplikacija za razmjenu poruka - Viber.

Kako su najavili iz Vibera, prekidaju sve poslovne odnose s Facebookom. Uklonit će Facebook Connect, Facebook SDK i GIPHY, a usto će u potpunosti prekinuti s oglašavanjem na toj društvenoj platformi, čime aktivno doprinosi pokretu #StopHateForProfit i bojkotiranju kontroverznog tehnološkog diva.

Podsjetimo, zbog prosvjeda koji su proteklih nekoliko tjedana zahvatili SAD, skupina od šest organizacija, među kojima su i Anti-defamacijska liga i NAACP, pozvala je sve oglašivače koji koriste Facebook da tijekom srpnja zaustave svoje kampanje.

Poanta bojkota je izraziti osudu Facebookove nesposobnosti da svoje korisnike zaštiti od govora mržnje. Brojni su primjeri loše zaštite korisničkih podataka od strane Facebooka, a jedan od zloglasnih skandala je i Cambridge Analytica, tijekom kojeg je konzultantska tvrtka iz političkih voda nepropisno prikupila podatke preko 87 milijuna Facebookovih korisnika. Ovaj najnoviji propust učinkovitog sankcioniranja govora mržnje za Viber je kap koja je prelila čašu. Kompanija pruža podršku pokretu #StopHateForProfit i otkazuje sve poslovne odnose s Facebookom, poručili su iz Vibera. 

Uklanjanje funkcionalne povezanosti Viber appa i Facebooka trebalo bi biti dovršeno početkom srpnja 2020. Otkazivanje oglašavanja na Facebooku stupa na snagu odmah.

Facebook i dalje pokazuje vrlo loše shvaćanje svoje uloge u današnjem svijetu. Nepropisno korištenje podataka i nedostatak privatnosti korisnika u aplikacijama, sramotno izbjegavanje poduzimanja potrebnih koraka kako bi se javnost zaštitila od poticanja na nasilje – Facebook je jednostavno pretjerao. Viber se ne stavlja u ulogu suca, no činjenica je da neki ljudi pate zbog nekažnjenog širenja nasilnog sadržaja i smatramo da oko toga treba zauzeti jasan stav, istaknuo je Djamel Agaoua, Viberov izvršni direktor.