S elektrifikacijom i radikalnom tranzicijom na tržištu automobila čijim počecima svjedočimo posljednjih godina, mijenjaju se i glavni igrači na tržištu. Tradicionalne automobilske kompanije neće preživjeti ako se ne prilagode promjenama, a osim dosadašnjih konkurenata, na tržištu će se sad morati boriti i s potpuno novim rivalima - tehnološkim kompanijama.

Punjenje električnog automobila Zbog nestašice goriva Britanci masovno pretražuju Google za električnim automobilima

Mnogi tako Teslu više smatraju tehnološkom nego klasičnom automobilskom kompanijom, Waymo, odnosno Google više od desetljeća razvija tehnologiju za autonomnu vožnju, Amazon je investirao u Rivian i Zoox, a godinama slušamo i glasine o Appleovom automobilu.

Još jedna klasična tehnološka kompanija koja je počela s telefonima i naknadno se proširila na druga tržišta potrošačke elektronike najavila je svoj pohod na ovo tržište. Riječ je o Xiaomiju koji će, barem prema najavama svog izvršnog direktora Lei Juna, u prvoj polovici 2024. godine početi s masovnom proizvodnjom električnih vozila. Na te je informacije, naravno, odmah reagirala i burza pa je cijena dionice Xiaomija odmah porasla za pet posto.

Najava početka masovne proizvodnje električnih automobila ipak nije neko iznenađenje jer je Xiaomi još u prvom kvartalu ove godine najavio ulazak na tržište električnih vozila te investiciju tešku 10 milijardi dolara tijekom sljedećeg desetljeća. Također, prošli su mjesec i službeno registrirali tvrtku Xiaomi EV za proizvodnju e-vozila. Na ovom će se tržištu Xiaomi boriti protiv poznatih igrača poput Tesle, ali i sve većeg broja kineskih kompanija - od Baidua do Nia i Xpenga.

Punjenje električnog automobila U svim novim kućama i uredskim zgradama u Engleskoj morat će se postaviti punjači za električne automobile

Kinesko tržište električnih vozila tijekom proteklih godina imalo je veliku podršku vlade, što je utjecalo na njegov veliki rast koji se nastavlja i uz smanjenje te podrške i poticaja. Tako se, prema analitičkoj kompaniji Canalys, očekuje da će na kineskom tržištu ove godine prodati 1,9 milijuna električnih vozila, što je rast veći od pedeset posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine.

Izvor: CNBC
 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju