S pojavom društvenih mreža, pojavili su se i novi način zarade. Sakupljanje pratitelja i obožavatelja, promoviranje brendova i proizvoda ili jednostavno pokazivanje vlastitog talenta, pojedince su učinili svjetski poznatima i donijeli im zavidnu količinu novca.
No to ne znači da svatko može zaraditi objavljujući na društvenim mrežama. Za većinu novac koji možda dobiju od oglašivača bit će dovoljan tek za džeparac.
Naime, istraživanje provedeno u Njemačkoj pokazalo je da čak 96,5 posto svih onih koji žele postati zvijezde na YouTubeu neće zaraditi ništa, odnosno zaradit će za skroman džeparac.
Ovisno o tome iz koje zemlje dolazi potencijalna "zvijezda" odnosno na koje tržište cilja, razlikuju se i mogućnosti za zaradu.
U SAD-u tako najpopularniji kreatori videosadržaja, koji imaju više od 1,4 milijuna pregleda mjesečno, zarađuju tek nešto više od službene granice siromaštva.
Tu treba napomenuti i kako zvijezde YouTubea mogu veoma lako ostati bez te titule, jednim krivim potezom. Najpoznatiji je primjer YouTube zvijezde PewDiePie, koji je zbog videa u kojem je izgovorio nekoliko rasističkih opaski, izgubio unosne sponzorske ugovore, a našao se i na udaru javnosti.
Upravo su sponzorski ugovori najveći izvor prihoda zvijezda YouTubea. Jer, od YouTubea mogu zaraditi u prosjeku jedan dolar za svakih 1000 pregleda.
Iako u YouTubeu ističu kako rade na tome da omoguće veću zaradu kreatorima videosadržaja, najveću zaradu ponovno će vidjeti oni koji imaju najviše pregleda.
A koliko je teško uspjeti na YouTubeu, najbolje pokazuju jasne brojke. Na samom početku YouTubeove ere, 2006. godine, tri posto najgledanijih videa imalo je 63 posto svih pregleda. Deset godina kasnije na najpopularnija videa otpada devet od deset pregleda. Ostalih 85 posto videa imalo je u prosjeku 458 pregleda mjesečno.
Iako za početak objavljivanja videa na YouTubeu nije potrebno mnogo - tek internetska veza i kamera (fotoaparata, pametnog telefona, računala), za kvalitetan video potrebna je ipak nešto kvalitetnija oprema i poznavanje montaže i obrade.
Zato ne iznenađuje da se na internetu, ali i različitim učilištima, pojavljuju tečajevi snimanja i obrade videa koji za nekoliko tisuća kuna nude polaznicima mogućnost da nauče kako napraviti profesionalan video u vlastitom domu.
A nakon toga potrebno je privući gledatelje. Jer YouTube je objavio kako je za zaradu od oglasa potrebno imati profil na kojem su gledatelji odgledali 4000 sati videa i koji je prikupio barem 1000 pretplatnika.
Izvor: Bloomberg