Facebook prolazi kroz veoma izazovno razdoblje, da se tako izrazimo. Stotine oglašivača odlučile su prestati sa svojim aktivnostima na toj društvenoj mreži zbog načina na koji se Facebook ponio u slučaju širenja lažnih vijesti i poplave rasističkih objava.

Stoga ne iznenađuje da su Facebookovi šefovi, na čelu s Markom Zuckerbergom, brzo pristali na sastanak s aktivistima koji su cijelu priču pokrenuli. Aktivisti su došli na sastanak u nadi da će dobiti nekakva obećanja od vrha Facebooka da će se stanje na toj društvenoj mreži popraviti. No ostali su razočarani.

Kako su izjavili nakon sastanka, "ne vjeruju da je Zuckerberg predan suočavanju s negativnim sadržajem koji se objavljuje na Facebooku", a sam sastanak nazvali su "vježbanjem odnosa s javnošću".

Bilo je veoma jasno na našem sastanku da Mark Zuckerberg i njegov tim još uvijek nisu spremni pozabaviti se govorom mržnje na svojoj platformi, stoji u objavi za medije organizacije Stop Hate for Profit. Zuckerberg nije imao odgovore na to zašto Facebook preporučuje mrzilačke grupe korisnicima. Odbio je pristati na davanje nekakve opcije žrtvama govora mržnje i zlostavljanja da se direktno obrate predstavniku Facebooka.

Aktivisti su pred ekipu iz Facebooka postavili jasne zahtjeve. Prije svega da Facebook angažira osobu koja ima iskustva u borbi za ljudska prava, ali i da pristane na reviziju koju bi provela neutralna tvrtka.

Duboko sam razočarana što Facebook i dalje odbija biti odgovoran svojim korisnicima, oglašivačima i cijelom društvu. Nadala sam se da ćemo vidjeti poniznost i razmišljanje o vanjskoj ulozi koju Facebook igra u oblikovanju vjerovanja, mišljenja i ponašanja. Umjesto toga, vidjeli smo više priče nego konkretnih poteza, istaknula je Jessica Gonzalez iz Free Pressa.

Uvjereni su da se Facebook neće promijeniti sve dok to ne bude u njegovu interesu, a taj trenutak još nije stigao.

Naime, većina se oglašivača odlučila povući s Facebooka na rok od mjesec dana (tijekom srpnja), što znači da će se u kolovozu vjerojatno vratiti. Mjesec dana smanjenih prihoda (a treba istaknuti da se nisu baš svi oglašivači povukli s Facebooka), za Zuckerberga i ekipu ne bi trebalo biti veći problem.

Aktivisti su najavili kako će nastaviti pritisak na Facebook ne bi li ubrzali promjene za koje se zalažu. S druge strane, Facebook očito neće tako skoro nešto poduzeti. Tome u prilog govori i objava Sheryl Sandberg (koja je pisana prije samog sastanka), a u kojoj navodi što je Facebook dosad napravio i kakva im je filozofija za dalje. 

Tako je najavila da će Facebook objaviti reviziju koju su napravili stručnjaci za ljudska prava, a koja bi trebala pokazati sve što je Facebook napravio u posljednje dvije godine. 

Nikad nećemo biti savršeni, ali do ovoga nam je stalo, napisala je na kraju Sandberg.