Kada se govori o autonomnoj vožnji, najčešće se govori o kompanijama poput Wayma, Cruisea te, naravno, Tesle. No i brojne druge automobilske kompanije razvijaju i već su implementirale tehnologiju koja omogućuje da računala u vozilima preuzmu dio upravljanja, pri čemu vozač uvijek mora imati ruke na volanu i u svakom trenutku biti spreman na preuzimanje kontrole nad automobilom.

tri vijesti o kojima se priča Pandemija, ilustracija Mogu li te promjene nestati? Otkrili neočekivanu posljedicu pandemije: Čak i kod ljudi koji nikada nisu bili zaraženi Kibernetička sigurnost, ilustracija Iz Fine umiruju javnost Uzbuna u Fini: Pronađeni pogrešno izdani certifikati koji su mogli stvoriti ozbiljne probleme Arheološko nalazište, ilustracija Odgovor je u DNK-u Razriješena povijesna zagonetka koja je godinama mučila znanstvenike: Otkud dolaze Slaveni i kako su "osvojili" Europu?

Slika nije dostupna Baidu je objavio veliku vijest za svoj robotaksi servis: Kažu da se može usporediti sa slijetanjem na Mjesec

Jedna od kompanija koja tijekom sljedećih godina namjerava veliki fokus staviti na razvoj takve tehnologije je Subaru. Prema izvještaju medija, do 2025. godine namjeravaju finiširati tehnologiju koja će moći upravljati automobilima čak i kada računala izgube povezanost sa serverima i podacima. Tehnologija je već implementirana u nekim modelima Outbacka i Legacyja (vozila imaju podršku za 4G) te se testira na poligonima.

Subaruov plan je da serveri konstantno prikupljaju podatke o poziciji vozila kako bi mogla predvidjeti njihova kretanja desetak sekundi unaprijed i te podatke šalje automobilu kako bi na temelju njih mogao prilagoditi brzinu i kretanje. Što više podataka skupi, vozilo će moći bolje predviđati kretanje i situacije u prometu. U slučaju da dođe do dužeg poremećaja povezanosti, vozilo će usporiti te će se orijentirati na navigaciju korištenjem postojećih senzora.

Subaru ovu tehnologiju ne namjerava koristiti samo u svojim automobilima, već razmišljaju o partnerstvima, odnosno njenom licenciranju kako bi se koristila i u vozilima drugih proizvođača automobila.

Slika nije dostupna I onda neki misle da su roboti problem: Ljutiti pješak napao autonomno vozilo

Kako se ova tehnologija bude više testirala i koristila te unaprjeđivala, moći će se koristiti na sve većem području, a kako automobili budu bolje razumjeli prostor oko sebe, bit će više autonomni. Iako ova tehnologija brzo napreduje te u nekim gradovima SAD-u i Kini autonomni taksiji već danas prevoze putnike, čini se da smo ipak još daleko od dana kada ćemo svoje volane moći u potpunosti prepustiti računalima i tehnologiji.

Izvor: Tech Times