Iz Baidua su se pohvalili kako su dobili dozvolu za pokretanje robotaksi servisa u Kini, točnije u dva kineska grada. Iako su i do sada kompanije imale dozvolu za testiranje svojih autonomnih automobila na cestama kineskih gradova, iz Baidua kažu kako su oni prva kompanija koja je dobila dozvolu za pokretanje takvog komercijalnog servisa tako da će se u njihovim taksijima moći prevoziti putnici, ali u njima neće biti vozača.

Apollo - Baiduova autonomna platforma (Foto: AFP) Kina je ubacila u višu brzinu: Stotine autonomnih taksija već krstare njihovim gradovima

O kako se velikoj stvari za kompaniju, ali i cijelu industriju autonomnih vozila u Kini radi, objasnio je direktor zadužen za sigurnost u Baiduovom odjelu za pametnu vožnju Wei Dong. On je za Reuters rekao kako je riječ o prijelomnoj točki za autonomnu vožnju - ako usporedimo taj događaj s istraživanjem svemira, onda je on jednak slijetanju na Mjesec, rekao je. Iako se astronauti iz misija Apollo sigurno ne bi složili s njim, jasno je kako je riječ o velikom trenutku za autonomne taksije u Kini, ali i svijetu jer, vjeruju mnogi stručnjaci, u budućnosti bi takvi robotaksiji trebali predstavljati većinu vozila na cestama. Jedino je pitanje koliko je takva budućnost udaljena.

Kako je riječ o servisu kojem bi sigurnost morala biti na prvom mjestu, jer jedna pogreška može značiti i gubitke ljudskih života, iz Baidua kažu kako primjenjuju višestruke sigurnosne mjere poput sigurnosnog operativnog sustava, daljinskog nadzora itd.

Waymo i Cruise u SAD-u već su pokrenuli slične servise te nakon brojnih prijeđenih kilometara, do sada nisu zabilježeni nikakvi veći problemi s vozilima kojima su u potpunosti upravljala računala, a na prednjem sjedištu nije bilo sigurnosnog vozača koji bi mogao uskočiti ako tehnologija zakaže.

Baidu Apollo RT6 Baidu predstavio električni autonomni automobil koji vozi čak i ako mu uklonite važan dio

Što se Baidua tiče, njihov servis Apollo Go bit će dostupan korisnicima u dijelu Wuhana na teritoriju od oko 13 kvadratnih kilometara te na oko 30 kvadratnih kilometara u Chongqingu. U svakom gradu na početku će biti dostupno samo pet taksija koji će voziti samo tijekom dana te bi se broj automobila s vremenom trebao povećavati.



 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju