Korisnici nove modele pametnih telefona često kupuju prilikom potpisivanja novog ugovora s mobilnim operaterima. Često je to svake dvije godine, no u posljednje vrijeme čini se kako je razdoblje između kupovine dva nova modela sve veće i iznosi 3, a nekad i više godine, no ponekad se ugovori potpisuju jednom godišnje kako bi korisnici svake godine imali novi model.
Prilikom kupovine novog modela, osim ako vam stari model ne treba (npr. za djecu ili za korištenje s drugim brojem i slično), najbolje je stari model što prije prodati i nešto zaraditi od njega. Naravno, što je telefon stariji, to je i njegova cijena na sekundarnom tržištu sve niža pa ga je najbolje što prije prodati. A koliko opada ta cijena, odnosno koliko određeni modeli pametnih telefona gube na vrijednosti, istražili su na platformi za prodaju korištenih uređaja SellCell.
Oni su usporedili prodajnu cijenu telefona lansiranih 2020. godine s njihovom cijenom prilikom prodaje na njihovoj platformu zadnjeg dana 2021., kako bi dobili što točniji broj i postotak pada vrijednosti. Na temelju tih podataka, objavili su popis pet telefona kojima je vrijednost prošle godine pala najviše i najniže u odnosu na prodajnu cijenu.
Prema tim podacima, najmanju vrijednost izgubili su modeli Appleova iPhonea predstavljeni u 2020. godini.
Oni zauzimaju prva četiri mjesta na ovom popisu, dok se na petom mjestu nalazi Google sa svojim Pixelom 5. iPhone 12 Pro Max krajem prošle godine izgubio je nešto više od 30 posto svoje vrijednosti, 12 Pro izgubio je 33,8 posto, iPhone 12 34,3, dok je mini verzija ove serije iPhonea izgubila 43,8 posto vrijednosti. Googleov Pixel 5 izgubio je skoro 50 posto vrijednosti.
Što se tiče telefona koji su najviše izgubili na vrijednosti, tu svih pet pozicija zauzimaju dvije kompanije - LG i Motorola. Najlošije tako stoji model Motorola One Hyper (gubitak vrijednosti od čak 85,7 posto), samo nešto bolji je Motorola RAZR (85,3 posto), zatim slijedi LG-jev Velvet 5G (84,1 posto), Motorola One 5G (83,8 posto) i LG-jev V60 Thinq (82,8 posto).
Za one koji češće mijenjaju svoje uređaje, ovo su svakako zanimljivi podaci jer pokazuju da, ako kupe iPhone, naknadno ga mogu prodati po višoj cijeni u odnosu na modele nekih drugih proizvođača.