Kad je Twitter prošle godine predstavio suradnju su NFL-om i najavio prijenose nekih utakmica američkog nogometa na svojoj platformi, korisnici su bili skeptični. Može li jedna takva mikro blogerska platforma zamijeniti gledanje utakmica na televizijskom ekranu?
Ako je suditi po informacijama koje dolaze iz Twittera, očito može. Naime, Twitter je objavio kako radi na izgradnji video usluge s Bloombergom, ali i stvaranju novih “programa”.
Tako će, uz već iskušani NFL i utakmice američkog nogometa, korisnici moći uživati u prijenosu uživo 20 utakmica WNBA-a, ekskluzivnoj trosatnoj emisiji o MLB-u i utakmicama bejzbola svakog tjedna.
Twitter će također pokrenuti i novi, originala program pod nazivom Stadium, koji će pokrivati studentska natjecanja u različitim sportovima. Kako navode iz Twittera “kombinirat će kvalitetu produkcije i uređivačke vrijednosti televizije s brzinom, pristupačnošću, razgovorom i interaktivnošću Twittera”.
Navijači će imati priliku izravno komunicirati s omiljenim im sportašima kroz #Verified, moderni forum koji će u obliku emisije uživo biti emitiran ekskluzivno na Twitteru.
Uz već spomenuti Bloomberg, Twitter kreće u suradnju i s poznatim tehnološkim portalom The Verge. Od jeseni će tako korisnici Twittera moći uživati u emisiji uživo u kojoj će The Vergeov novinar Nilay Patel testirati najnovije i najčudnije gadgete koje pronađe.
Svoje će mjesto na Twitteru pronaći i BuzzFeed koji će svakog jutra emitirati vijesti o najnovijim trendovima i vijestima. A za one ozbiljnije pobrinut će se Cheddar s izvještajem s njujorške burze na početku svakog dana.
Ljubitelji glazbe moći će uživati u odabranim koncertima i originalnom sadržaju koji će se uživo emitirati u sklopu Live Nation programa.
Želite li gledati TV program na Twitteru?
U Twitteru ističu kako to nije sve što pripremaju, odnosno da bi u budućnosti moglo biti još programa i ekskluzivnog sadržaja. Iz toga proizlazi logično pitanje - postaje li Twitter nova TV platforma?
Odgovor na to pitanje nije baš jednostavan. Naime, svi programi koje je Twitter do sad prezentirao svojim korisnicima, kao i ovi koje najavljuju rezultat su suradnje s drugim medijima i njihova će uspješnost ovisiti ponajprije o kvaliteti sadržaja, njegovoj ekskluzivnosti, ali i aktivnom sudjelovanju korisnika.
Najbolji je primjer prošlogodišnje praćenje utakmica američkog nogometa, koji je u SAD-u nacionalni sport. Twitter je odradio besplatne prijenose 10 utakmica, no nije uspio značajnije potaknuti korisnike na sudjelovanje u raspravi. U prosjeku je svaku utakmicu na Twitteru pratilo 266 tisuća gledatelja, što je u usporedbi s 15.8 milijuna koliko ih prati na televiziji, zapravo veoma malo.
Problem je što Twitter nudi video sadržaj koji korisnici mogu gledati i na drugim, njima bližim, platformama. Kako bi zaista zaživio kao TV platforma, Twitter će morati korisnicima ponuditi nešto što ne mogu dobiti nigdje drugdje i uz to ih dodatno motivirati da se uključe u program i rasprave s drugim tviterašima.