Poznato je kako se zaposlenici Amazona često bune na radne uvjete u njihovim skladištima te da je u njima broj ozljeda na radu iznad prosjeka. Prema podacima Strategic Organizing Centera (SoC) za 2021. godinu, situacija nije ništa bolja niti s dostavljačima te je prošle godine skoro svaki peti dostavljač doživio ozljedu na radu, što je porast od čak 40 posto u odnosu na godinu ranije.
Amazon za dostave svojih proizvoda koristi mrežu partnerskih kompanija u sklopu programa koji su pokrenuli 2018., pri čemu dostavljači moraju ispuniti, kako su to naglasili iz SoC-a “nezamislivo visoke kvote”. Amazon radi pritisak na svoje zaposlenike i dostavljače koji, zbog velikog broja narudžbi, moraju raditi brže, što u slučaju dostavljača znači veći rizik od ozljeda.
Do ozljeda najčešće dolazi zbog padova, proklizavanja, istegnuća, ali i od ugriza pasa, nesreća s vozilima, udaraca u objekte poput stupova ograde i slično. Kako je s pandemijom porasla popularnost online trgovine, tako je trebalo isporučiti sve više paketa pa je pritisak na vozače, tj. dostavljače bio sve veći.
Da problem leži u Amazonovim kvotama pokazuju još neki podaci koje je pokazalo izvješće SOC-a. Tako su ozljede dostavljača Amazona 2 i pol puta češće u odnosu na dostavljače drugih kompanija, a u 2021. jedan od sedam dostavljača za Amazon doživjeli su ozbiljniju ozljedu zbog koje nisu mogli obavljati svoj posao na određeno vrijeme.
U izvještaju se posebno naglašava situacija u tzv. last-mile dostavnim centrima iz kojih dostavljači kupe stvari za kućnu dostavu jer je u njima postotak ozljeda za čak 40 posto viši u odnosu na prosjek u Amazonovim skladištima.
Na početku godine iz Amazona su objavili kako su uložili 300 milijuna dolara za poboljšanje radnih uvjeta svojih zaposlenika te da je u 2020. broj zaposlenika koji su propustili posao zbog ozljeda na radu smanjen za 43 posto u odnosu na godinu ranije. Također, ne slažu se s rezultatima spomenutog izvještaja kojeg nazivaju “zavaravajućim i netočnim” i naglašavaju da im je sigurnost zaposlenika prioritet.
Izvor: CNBC