Otkako je Facebook prije devet godina uveo gumb "Like" ili "sviđa mi se" kojim su korisnici mogli pokazati svoje odobravanje određene objave, isti ti korisnici traže i gumb "Dislike" kojim bi mogli pokazati svoje ne odobravanje.

Koliko god korisnici potpisivali peticije, zahtjevali, koristili različite dodatne aplikacije, Facebook je ostao čvrst u svojoj odluci da neće uvesti "Dislike".

Sve do sad. Naime, malen dio korisnika, koje možemo smatrati testerima, dobio je opciju "downvote", svojevrsnu inačicu "ne sviđa mi se" gumba.

Kako piše Business insider, samo oko 5 posto korisnika Facebook aplikacije na Android uređajima u SAD-u, ima tu opciju i o njima ovisi hoće li istu mogućnost dobiti i šire mase.

U Facebooku se nadaju da će korištenje "downvote" gumba signalizirati neprimjerene javne objave i tako ubrzati njihovo uklanjanje. Slično kao što na nekim forumima korisnici mogu podići popularnost komentarima pozitivni, odnosno negativnim ocjenama.

 

 

Naime, kad se odabere "downvote", korisnici dobiju mogućnost definiranja zašto im se objava ne sviđa. Opcije su "misleading" (zavaravajući) odnosno "offensive" (uvredljiv) te "off topic" (kriva tema).

Čini se kako Facebook ovim kompromisnim rješenjem kreće u akciju uklanjanja lažnih vijesti, propagande i neprimjerenih objava, s kojima ima sve veći problem.

Prema informacijama iz Facebooka, za sad nemaju u planu širiti dostupnost "downvote" većem broju korisnika. No, pažljivo će pratiti komentare onih kojima je ta opcija omogućena.