Facebook, Google i Twitter mogu se vratiti u Kinu ako prihvate uvjete

Kinezi poručuju kako su tehnološki giganti dobrodošli, ali samo ako će poštovati njihova pravila ponašanja

Tomislav Ćuto
Tomislav Ćuto | 19.12.2017. / 07:34 komentari
Facebook (Foto: AFP) (Foto: Afp)

 Kinezi poručuju kako su tehnološki giganti dobrodošli, ali samo ako će poštovati njihova pravila ponašanja

tri vijesti o kojima se priča Pametni telefon, ilustracija Mali, ali značajna promjena Stavljate telefon na stol s ekranom prema gore? Evo zašto biste trebali promijeniti tu naviku Uređaj koji izvlači pitku vodu iz zraka Nije znanstvena fantastika Stvorili pitku vodu iz "ničega": Ovaj genijalan izum mogao bi spasiti mnoge živote Samsung Galaxy S25 serija - 11 Nakon Britanaca, pozvali i Amerikance Iz Samsunga pozvali korisnike na aktivaciju važne opcije na telefonima

Facebook je van igre od 2009 godine, baš kao Twitter, Google su Kinezi stavili na crnu listu 2010. Je li moguće da najveće tehnološke kompanije na svijetu, njihove društvene mreže, tražilice i općenito sve usluge koje nude ponovo budu dostupne u Kini? A govorimo o tržištu od, pazite, 751 milijuna korisnika interneta, stoga je svakome jasno da je ovo istinski zlatni rudnik i da navedene kompanije, baš kao sve koje su Kinezi stavili van dostupnosti gube ogromne novce, a svima im je to, naravno, smisao postojanja i poslovanja.

Qi Xiaoxia, direktorica Ureda za međunarodnu suradnju Kine izjavila je na UN-ovu Forumu za upravljanje internetom koji se održava u Ženevi kako su svi dobrodošli u Kinu, ali…

Nije nikakav problem da Google, Facebook, Twitter i ostali mogu doći u Kinu i normalno poslovati. Ali, postoji uvjet, temeljni uvjet, a to je do poštuju kineske zakone i propise, a isto tako niti jednog trenutka ne smiju ugrožavati niti kompromitirati sigurnost i interes naših potrošača ili korisnika interneta, tvrdi QI Xiaxioia.

Istina je da domišljatiji Kinezi ili oni koje običavamo zvati naprednim korisnicima zaobilaznim putem mogu doći do Googlea, Facebooka, Twittera i ostalih, no taj se broj u odnosu na ukupni broj korisnika mjeri u promilima.

Kina je trenutačno najpoželjnije tržište i možda je ovo početak nečega što bi moglo donijeti promjenu u odnosima kineskih vlasti s najvećim tehnološkim kompanijama koje su trenutačno zabranjene… S druge strane, sve “zapadne kompanije” smatraju kako cenzura nije ono na što žele pristati, ali kada je u pitanju novac, ogroman novac, onda se kompromisi pronalaze lakše nego inače…

Vezane vijesti