Na prošlim izborima za američkog predsjednika jednu od važnih (neki će čak reći i presudnih uloga) imao je Facebook, odnosno širenje lažnih vijesti preko te mreže. Iako se Zuckerberg i ekipa godinama pripremaju za nove izbore, i ovog puta ta se društvena mreža našla u središtu nekih kontroverza. Jedan od problema o kojima se ovih dana govori u medijima jest cijena naplaćenih oglasa tijekom predsjedničke kampanje na Fejsu.
Naime, pokazalo se kako je Facebook za targetiranje slične skupine ljudi tijekom kolovoza Trumpu naplatio cijenu od 14 dolara po prikazu oglasa za tisuću korisnika, dok je Bidenu naplaćeno čak 6 puta više, odnosno 91 dolar po tisuću prikaza oglasa. I tu, naglašavaju na stranici The Next Web, nije riječ o anomaliji, već je Trump zaista oglase na Facebooku plaćao manje u odnosu na Bidena. Analiza oglasa između početka srpnja i sredine prošlog mjeseca pokazala je kako je Facebook različito naplaćivao prikaz oglasa, no u prosjeku, Biden je plaćao 2,5 dolara više od Trumpa za prikaz oglasa za tisuću korisnika.
Posebno je zanimljiv prikaz oglasa u tzv. swing državama u kojima su rezultati izbora najneizvjesniji te bi upravo takve države trebale odlučiti o pobjedniku izbora. Tijekom srpnja i kolovoza u prosjeku je cijena koju je Biden plaćao za prikaz oglasa za tisuću korisnika u takvim državama iznosila nešto manje od 35 dolara, što je više nego dvostruko u odnosu na 16,55 dolara koliko je plaćao Trump. U ostalim državama za oglase prikazivane na razini SAD-a tijekom tog razdoblja Biden je plaćao oko 8 dolara više po prikazu oglasa za tisuću korisnika.
Treba naglasiti kako se situacija u swing državama promijenila pa su se cijene oglasa izjednačile tijekom rujna, a onda je u listopadu Trump plaćao nešto više novca za oglašavanje.
Kada se usporedi cijelo trajanje kampanje, Biden je za oglašavanje na Facebooku platio više od 8 milijuna dolara u odnosu na cijenu koju bi platio da su se oglasi iz njegove kampanje naplaćivali jednako kao i Trumpu. Takva bi razlika u cijeni oglašavanja na TV-u i drugim tradicionalnim medijima bila ilegalna, no internetsko oglašavanje ima neka svoja pravila koja se ne mogu uspoređivati s klasičnim oglašavanjem.
Iako iz Facebooka nisu opovrgnuli članak prema kojem je kompanija u prosjeku Bidenu naplaćivala više za prikaz oglasa u odnosu na Trumpa, iz Zuckerbergove tvrtke kažu kako članak pokazuje razumijevanje tržišta digitalnog oglašavanja. Svi oglasi, svih oglašivača, jednako se natječu na istim aukcijama. Cijena oglasa ovisit će o parametrima koje postavlja oglašivač, komentirao je Joe Osborne iz Facebooka.