Kada je prije oko dvije i pol godine počela pandemija, ljudi su preko noći morali promijeniti svoje životne navike i način na koji žive i rade. Dio ljudi počeo je raditi iz kuće, dok su neki, zbog prirode posla, ostali doma i neko vrijeme primali državne potpore jer zbog prirode posla nisu mogli raditi iz svoja četiri zida.
Dotadašnja radna mjesta, izlaske i druženja tada su zamijenile kućne aktivnosti, a za mnoge je to značilo gledanje TV-a i videoservisa poput Netflixa te igranje videoigara. Uvelike je porasla potražnja i za gamerskih hardverom poput konzola te za igrama.
Iako pandemija još nije gotova, situacija se uvelike promijenila te u većem dijelu svijeta većinom više nema mjera poput maski i testiranja te se život vratio koliko-toliko u normalu. Koliko je to moguće dok nam prijeti veliki gospodarski pad, inflacija i recesija. Vrijeme koje su proveli u kućama i nisu mogli putovati, mnogi sada žele nadokaditi pa su gamerska računala i konzole stavili u drugi plan i okrenuli se drugim aktivnostima poput sporta i putovanja.
Ta promjena osjeti se i na prodaji gamerskog hardvera i softvera, ali i vremenu koje se provodi igrajući igre, pokazale su informacije Sonyja i Microsofta, čiji su odjeli za videoigre završili u minusu u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Samo na području SAD-a, pad na ovom tržištu iznosio je čak 11 posto na 4,3 milijarde dolara, iako je to i dalje puno veća cifra u odnosu na razdoblje prije pandemije.
Pored spomenutog, postoje i drugi razlozi pada na ovom tržištu - od problema s opskrbim lancima, rusko-ukrajinskog rata pa do manjeg broja novih naslova koja bi privukli veći broj gamera.
Usprkos tome, analitičari kažu kako trenutačno ipak nema razloga za zabrinutost zbog stanja na tržištu videoigara te smatraju kako će situacija biti jasnija krajem godine. Naime, tijekom posljednjeg kvartala raste potražnja za potrošačkom elektronikom, a mnogima su često na prvom mjestu želja na popisu božićnih poklona igraće konzole i(li) igre. Također, tijekom druge polovice godine možemo očekivati i neke nove naslove poput “God of War Ragnarok” koji bi trebali privući veliki broj gamera i povećati njihovu potrošnju, ali i vrijeme koje provode igrajući igre.
Izvor: Forbes