Dugogodišnji rast broja prodanih računalnih igara, čini se došao je svome kraju. Prema procjenama, ove bi godine, prvi put mogao biti zabilježen manji broj prodanih videoigara, no što je to bilo godinu ranije. Tako se još jedna industrija, koja je procvjetala u vrijeme pandemije novog koronavirusa, suočava s mračnim izgledima za recesiju.
Predviđa se da će se globalno tržište računalnih igara i usluga u 2022. godini smanjiti za 1,2 posto na godišnjoj razini, na 188 milijardi dolara, prema istraživanju tvrtke za tržišne podatke Ampere Analysis. Tržište se proširilo za 26 posto u razdoblju od 2019. do 2021., dosegnuvši rekordnu veličinu od 191 milijarde dolara. Prodaja računalnih igara isto tako kontinuirano raste barem od 2015. godine, pokazuju podaci tvrtke Ampere.
Računalne igre su dobile veliki poticaj zbog mjera zatvaranja, uzrokovanih pandemijom COVID-19, jer su ljudi provodili više vremena u zatvorenom prostoru. Lansiranje nove generacije konzola Microsofta i Sonyja 2020. godine također je ojačalo potražnju za videoigrama.
Međutim, dolazak Microsoftovih Xbox Series X i S te Sonyjevog PlayStationa 5 pokazao se poput mača s dvije oštrice, jer logistički poremećaji i nestašica vitalnih komponenti značili su da se kupci suočavaju s velikim poteškoćama u pronalaženju bilo koje nove konzole na policama trgovina.
Rusko tržište
Ruska invazija na Ukrajinu, zajedno s uskim grlima u opskrbnom lancu i rastućom inflacijom, dodatno je pogoršala izglede za rast tržišta računalnih igara. Brojni proizvođači softvera i hardvera za računalne igre odlučili su obustaviti svoje operacije u Rusiji.
Prema Ampereu, Rusija je 2021. bila deseto najveće tržište igara na svijetu. No očekuje se da će ove godine njihovo tržište pasti na 14. mjesto na globalnoj ljestvici i izgubiti 1,2 milijarde dolara na vrijednosti, priopćila je tvrtka.
Piers Harding-Rolls, direktor istraživanja u Ampereu, rekao je da brojke pokazuju kako ni industrija igara nije "otporna na recesiju".
Nakon dvije godine ogromnog širenja, tržište igara spremno je za pad, jer se višestruki čimbenici kombiniraju kako bi potkopali performanse. Unatoč tome, godina će završiti znatno ispred rezultata prije pandemije, a izgledi za sektor u cjelini ostaju pozitivni, s predviđanjem da će se rast vratiti 2023. godine, rekao je Harding-Rolls.
Nakon pada, novi rekordan rast
Očekuje se da će se tržište oporaviti 2023., s prodajom od 195 milijardi dolara, prema Ampereu.
Drugi izazovi s kojima se industrija suočava uključuju Appleove promjene privatnosti koje razvojnim programerima mobilnih igara otežavaju praćenje korisnika iPhonea, kao i kašnjenja hit izdanja poput Microsoftovih Starfielda i Redfalla.
Izvor: CNBC