Harvardski astrofizičar tvrdi: Umjesto za naseljenim planetima, trebali bismo tragati za izvanzemaljskim sondama

Oumuamua je samo početak. Želimo li naučiti više moramo nastaviti promatrati nebo u potrazi za sličnim objektima, ističe Loeb.

Martina Čizmić | 23.12.2020. / 14:51

Prikaz Oumuamue koji je objavila European Space Agency (Foto: AFP)
Prikaz Oumuamue koji je objavila European Space Agency (Foto: AFP) (Foto: Afp)

Znanstvenici već godinama pokušavaju pronaći dokaze da nismo sami u svemiru. Bilo kakav trag izvanzemaljske tehnologije ili života bio bi dovoljan da potvrdi teorije koje govore kako tamo negdje, među milijunima zvijezda, sigurno postoji i neka na kojoj postoji život, poput ovog na Zemlji.

No, harvardski astrofizičar Avi Loeb u svom je eseju za Scientific American, predložio da se znanstvenici umjesto u potragu za inteligentnim životom u svemiru fokusiraju na slanje sondi koje bi tražile "tehnološku civilizaciju u svemiru", ali i koje bi mogle detektirati slične takve sonde koje, možda, zalutaju u naš dio svemira.

Ističe kako su ljudi do sad pronašli cijeli niz egzoplaneta u nastanjivim zonama, koji imaju uvjete za razvoj života.

Poznata Drakeova jednadžba procjenjuje (s velikom nesigurnošću) šanse za prijam radio signala neke druge civilizacije u našoj galaksiji. No, ona se ne odnosi na fizičke sonde koje se mogu pojaviti u našem dvorištu. Razlika podsjeća na razliku između razgovora na mobilnom telefonu brzinom svjetlosti i razmjenu pisama klasičnom poštom, zapisao je Loeb.

Komet, ilustracija Međuzvjezdani komet skriva tajnu života u drugim dijelovima svemira?

Prikaz Oumuamue koji je objavila European Space Agency (Foto: AFP) Ako ste se ponadali, ipak nisu izvanzemaljci: Znanstvenici otkrili što je misteriozna Oumuamua

Asteroid Oumuamua (Foto: AFP) Misteriozni asteroid: Gigantsku ''solarnu jedrilicu'' u naš Sunčev sustav poslala je druga civilizacija?!

Dotaknuo se i poznatog "nepoznatog" objekta koje znanstvenici prate na njegovom putu kroz Sunčev sustav - Oumuamua. Za Loeba je taj objekt zapravo "poruka u boci", svojevrsna izvanzemaljska sonda koja istražuje svemir.

Postoje li izvanzemaljci koji su pametniji od nas u našoj galaksiji? Jedini način da to saznamo je stalnim promatranjem neba u potrazi za porukama i glasnicima koje možda koriste, zaključuje Loeb.

Izvor: Scientific American