Potaknut činjenicom da se u Hrvatskoj gotovo svaki dan pojavi neki novi startup koji će ‘promijeniti svijet’ ili kako mi to volimo zvati ‘yeah, right’, shvatio sam da većina njih ne zna jednu fundamentalnu stvar.

Nemam ništa protiv startupa, iako ne volim tu riječ kao i sve više ljudi, jer svatko je startup, jelte, no većina mladih ili starih previše olako shvaća startup. 

Iz dosadašnjeg iskustva čuo sam puno priča a malo akcije, što je u neku ruku normalna pojava, no svaki tim koji pokreće svoj startup ima jedan problem, a tu su financije. Ukoliko je vaš plan pokupiti neku investiciju, super, samo morate znati da je i do nje sve teže doći jer investitori traže da ste već nešto napravili, imate možda nekoliko klijenata koji plaćaju uslugu, odnosno da rješavate neki problem.

No ako se odlučite ići svojim putem, po meni ujedno i ‘lakšim’, onda morate znati da za opstanak vašeg ‘startupa’ morate imati novac, jer novac zadržava ljude, generira nova zaposlenja, marketing, promociju i općenito napredak. Ako nema novca, vaš startup neće daleko dogurati a vaša ideja bit će vrlo brzo pokopana 2m ispod zemlje.

Čim se sjetite neke ideje koju želite pretvoriti u vaš poduzetnički pothvat odmah morate razmišljati o načinu zarade. To ne mora biti finalni način zarade, jer će se vrlo vjerojatno način prihoda mijenjati kako ćete napredovati, no bitno je početi, i da, ‘baby steps also count’. Iako to nije nikakva nauka i ljudi to znaju, većini ljudi potrebno je 100 puta nešto ponoviti prije nego se dogodi neki čudni kemijski proces u vašoj glavi i shvatite činjenicu da morate imati prihode. 

Naravno, nije lako doći do njih, no to opet za sobom povlači činjenicu da ukoliko nekome ne riješite neki problem, zašto bi vam netko platio? Postavite se samo u situaciju kupca! Dakle, jasno je vidljivo da jedna stvar za sobom povlači drugu i to je sasvim normalan proces, zato poslovanje nikad nije lako jer ‘kopate’ sve dublje i dublje, a stvari postaju sve kompleksnije i kompleksnije. No to nije nešto čega se treba bojati, jer kako ‘kopate’ tako vam stvari postaju jasnije i za nešto što ste nekad potrošili mjesec dana, sada možete riješiti u dva-tri dana.

Dakle, razmišljajte o novcu jednako kao i o vašoj ideji. Ne dajte se smesti da će novac stići jer je vaš projekt super. Čak i poznati brandovi s prilično velikim prihodima konstantno rade na novim idejama koje će donijeti nove prihodi, pa zašto onda ne biste i vi?

Foto Flickr

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju