Njemačka vlada planira uvođenje zakona koji bi regulirao propagandne sadržaje na internetu, što se posebice odnosi na tzv. influencere čiji su prilozi često plaćeni kao reklama a da nisu kao takvi prepoznati.

Smatramo da se razumije samo po sebi da prilozi za koje netko plati budu označeni kao reklame, rekao je državni tajnik u njemačkom ministarstvu pravosuđa Gerd Billen za javni servis ZDF.

Najava zakona reakcija je na pravnu nesigurnost kada je u pitanju širenje sadržaja preko platformi poput Instagrama.

Početkom godine sud u Karlsruheu je influencericu Pamelu Reif, koja na Instagramu ima više od četiri milijuna pratitelja, prisilio da svoje sadržaje na kojima se nalaze linkovi na online trgovine označi kao reklame.

U drugom slučaju sud u Münchenu zaključio je za Cathy Hummels kako je „opće poznato“ da ona radi reklamu za razne marke pa da prema tome nije potrebno postove označavati kao reklamu.

Novi zakon bi trebao olakšati definiciju toga kada neki post na Instagramu postaje reklama i tako otkloniti nesigurnosti koje se pojavljuju u ovom sektoru, rekao je Billen.

Influenceri imaju velik utjecaj na publiku, pogotovo mlađu, te su stoga njihovi kanali zanimljiva platforma za komercijalne kompanije, prije svega u sektoru mode i lifestylea.

(Hina)