Način na koji pretražujemo internet se mijenja i to prilično radikalno, čega su svjesni i u Googleu, kompaniji koja je cijeli svoj poslovni model na početku razvila upravo oko svoje tražilice. No i njima je jasno kako budućnost donosi sve manje klasičnog guglanja, a sve više razgovora s umjetnom inteligencijom koja će nam davati konkretne odgovore na naše upite, bez potrebe da ih sami tražimo na stranicama čijem nam linkove izbacuje Google.
A kako te dogovore ne bi tražili od ChatGPT-a ili drugih chatbotova baziranih na umjetnoj inteligenciji, Google je još ranije najavio integraciju AI-a u svoju tražilicu. Ovog tjedna tijekom I/O 2025 konferencije najavili su kako je tzv. AI mod pretraživanja sada dostupan svim korisnicima u SAD-u.
AI mod, koji je dostupan u posebnoj kartici unutar Googlea, napravljen je za kompliciranije pretrage u odnosu na klasično pretraživanje informacija. Npr. ovaj je alat idealan ako želite usporediti različite telefone, televizore i druge uređaje - AI vam može dati pregled svih tih uređaja, njihove pozitivne i negativne strane, cijene itd.
Dubinsko pretraživanje
Kako su na službenom blogu objasnili iz Googlea, ovo je samo uvid u ono što dolazi te će, jednom kada dobiju povratne informacije korisnika, brojne mogućnosti AI moda implementirati direktno u osnovno iskustvo pretraživanja, što znači da korisnici mogu očekivati nove opcije zahvaljujući kojima će moći dobiti još bolje i točnije informacije na svoje upite.
Pored činjenice da je ova opcija sada dostupna Amerikancima, iz Googlea su najavili i neke novitete za AI mod, poput novih alata za šoping, mogućnosti usporedbe cijena, kao i stvaranje prilagođenih grafova vezano uz pitanja o financijama i sportu.
Od ostalih noviteta koje u budućnosti možemo očekivati u ovoj tražilici treba spomenuti kako Google u AI mod namjerava implementirati i tzv. dubinsko pretraživanje koji omogućuje da Gemini uzme dodatno vrijeme kako bi napravio sveobuhvatno izvješće o nekoj temi. Također, u ovaj mod u budućnosti stiže i opcija bazirana na projektu Mariner koji je Google prošle godine počeo testirati, a koja se odnosi na AI agente koji će na mreži obavljati stvari u ime korisnika - npr. ako želite kupiti kartu za neki sportski događaj ili koncert, AI agent će prvo pretražiti internet za najpovoljnijom ponudom i onda će kupiti karte. S vremenom će se ova mogućnost proširiti i na restorane i slično.
Sve spomenute opcije, kao i neke druge, prvo će biti dostupne za testiranje, a s vremenom bi trebale postati dostupne svim korisnicima.
Izvor: Engadget