Korisnici PlayStationa 5 igre mogu igrati s Blu-ray diskova, odnosno korisnici digitalnih verzija nove plejke igre prvo moraju preuzeti na SSD svoje konzole i pokrenuti ih s diska. No svi vlasnici PlayStationa 5 uskoro će dobiti još jednu mogućnost, a to je pokretanje igara iz - clouda. Naime, Sony je za ovaj mjesec najavio službeno lansiranje svog cloud servisa za streamanje PS5 igara.
Servis neće biti dostupan svima, već samo pretplatnicima njihova najskupljeg pretplatničkog paketa PlayStation Plus Premium za koji europski korisnici trebaju platiti 152 eura godišnje. Mogućnost streaminga igara na PS5 prvo će dobiti korisnici u Japanu 17. listopada, šest dana nakon toga ova će opcija biti dostupan i u Europi, a 30. listopada i u SAD-u, objavili su iz japanske tvrtke na svom službenom blogu.
Korisnici ovog pretplatničkog paketa imat će izbor između više ponuđenih rezolucija streama igara - 4K, 1440p, 1080p i 720p, a odabir će najvjerojatnije ovisiti o brzini i stabilnosti internetske veze. Treba naglasiti kako neće sve igre biti dostupne za stream u oblaku. Na početku će biti dostupan katalog “odabranih igara”, no taj će se popis s vremenom širiti pa će korisnicima biti dostupno stotine igara koje će moći igrati u cloudu.
Zanimljivo, iz Sonyja kažu kako je opcija cloud streaminga “prilikom lansiranja” dostupna samo korisnicima posljednje generacije njihove igraće konzole. To bi moglo značiti da u ovoj kompaniji razmišljaju i o drugim uređajima na kojima bi se mogle streamati igre za PlayStation 5. To vjerojatno neće biti starija generacija plejke jer bi to moglo utjecati na prodaju PS petice, no mogli bi se odlučiti uvesti podršku za stream PS5 igara na njihovu dlanovnu konzolu Portal.
Sony je PS Portal predstavio nedavno, a u prodaji će se pojaviti tijekom sljedećeg mjeseca. Ta konzola, barem za sada, nije predviđena za cloud streaming, već je namijenjena streamu igara direktno s PlayStationa 5 te se ne bi trebali iznenaditi ako jednom u budućnosti vlasnici Portala budu mogli uživati u igrama nove generacije bez povezivanja s PS5, več direktno putem ovog cloud servisa.
Mnogi vjeruju kako budućnost gamerskog tržišta leži upravo u streamingu te da za pet ili deset godina više neće biti važan hardver, već će se najboljim igrama moći pristupati s mobilnih uređaja ili posebnih i ne skupih set-top boxova. Dok hardver, dakle, ne bi trebao biti skup, za pristup takvim servisima korisnici će trebati plaćati mjesečnu pretplatu. Na takvom servisu npr. radi i Microsoft, a okušao se i Google, no njihov projekt Stadia nije polučio uspjeh te je Google na kraju odustao od ovog tržišta, barem za sada.