Tehnološke tvrtke "vladaju": Top 5 najboljih i najvrjednijih globalnih brandova dolazi iz IT sektora

Treba istaknuti kako u top 20 tvrtki čak 11 iz tehnološkog sektora, uz napomenu da je Facebook prisutan s čak dvije svoje tvrtke - Facebookom na 15. i Instagramom na 19. mjestu.

Martina Čizmić | 22.10.2021. / 11:29

Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Interbrand svake godine objavljuje ljestvicu najboljih 100 globalnih brendova, a već godinama vrh te ljestvice zauzimaju tehnološke tvrtke. Vrijednosti koje IT brandovi postižu zaista su vrtoglave i najbolje pokazuju koliko se svijet oslanja na tehnologiju u svakodnevnom životu. 

Tako je prema ljestvici  za 2021. godinu. tvrtka Samsung Electronics zauzela je peto mjesto s vrijednošću brenda od 74,6 milijardi dolara. Prema Interbrand kriterijima, najveći utjecaj na rast vrijednosti brenda Samsung imali su: prelazak na sustav upravljanja koji je fokusiran na korisnike i formiranje zasebnog tima koji je zadužen isključivo za korisničko iskustvo; inzistiranje na održivom razvoju kao prioritetu, uključujući različite kampanje u području društveno odgovornog poslovanja pod sloganom „Zajedno za sutra! Osnaživanje ljudi”, kao i veliki broj inicijativa na razini cijele kompanije koje promoviraju održivost - poput upotrebe ekološke ambalaže za TV uređaje i program Galaxy Upcycling; uvođenje inovativnih proizvoda uključujući Galaxy Z Flip3 5G, Neo QLED i liniju kućanskih uređaja Bespoke; vodeća uloga u razvoju naprednih tehnologija kao što su umjetna inteligencija (AI), 5G, rješenja za automobilsku industriju i stalna ulaganja u područje robotike.

Slika nije dostupna Nestašica čipova na mobilnom tržištu: Svi imaju problema, osim jedne kompanije

Prošlogodišnje pozicioniranje brenda Samsung Electronics na listu prvih pet u svijetu i nakon toga dvoznamenkasti rast vrijednosti brenda ove godine, kao naš najveći skok vrijednosti brenda od 2013. godine, zaista ohrabruje, izjavio je Younghee Lee, direktor marketinga tvrtke Samsung Electronics. Nastavljamo primjenjivati model upravljanja koji je usmjeren prema kupcima. Na ovaj način upoznajemo potrebe naših kupaca diljem svijeta i pokazujemo zahvalnost za ogromnu podršku koju dobivamo od njih.

Na četvrtom se mjestu našao Google s rastom od 19 posto i procijenjenom vrijednošću od 196,811 milijardi dolara. Treći je Microsoft s rastom od 27 posto i 210,191 milijardi dolara, drugi Amazon s rastom od 24 posto i vrijednošću od 249,249 milijardi dolara. Sam vrh ljestvice, već očekivano, zauzima Apple koji je u odnosu na godinu ranije imao rast od 26 posto te se njegova vrijednost procjenjuje na nevjerojatnih 408,251 milijardi dolara.

Apple, vodeći svjetski brand devetu godinu za redom, nastavlja biti predvodnik zahvaljujući jasnim smjernicama prema ambicioznim ciljevima. Diversificirao je svoje poslovanje prema brizi za zdravlje, pretplatama u sektoru zabave, pohrani podataka i glazbe. I dalje je blizak svojim korisnicima te pronalazi snažna rješenja za prodaju na internetu unatoč komplikacijama uzrokovanim pandemijom. U konačnici, Apple i dalje prikazuje nevjerojatnu usmjerenost i vrijednost branda koji se temelji na pružanju korisnicima jednostavno, besprijekornog iskustva, što se odražava na značajnom rastu od 26 posto u vrijednosti branda, napisali su iz Interbranda.

Steve Jobs (Foto: AFP) Deset godina od smrti Stevea Jobsa: Apple je izgubio auru inovativnosti, no postali su stroj za profit

Treba istaknuti kako u top 20 tvrtki čak 11 iz tehnološkog sektora, uz napomenu da je Facebook prisutan s čak dvije svoje tvrtke - Facebookom na 15. i Instagramom na 19. mjestu.

Iz Interbranda posebno ističu Teslu, tvrtki Elona Muska koja je zabilježila najveći skok u posljednjih godinu dana.

Teslin meteorski uspon postignut je aktivnom prisutnošću na društvenim medijima koja povećava vrijednost branda te konsolidiranjem pozicije kao vodećeg svjetskog proizvođača električnih vozila, stoji u pojašnjenju.

Slika nije dostupna Iako na automobilskom tržištu vlada velika kriza, Tesla ponovno bilježi rekordnu prodaju

Inače, Interbrand ocjenjuje vrijednost brendova kompanija na osnovi sveobuhvatne analize višestrukih faktora kao što su financijski rezultati, utjecaj na kupovinu i konkurentnost brenda.

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti