Za moderne automobile danas se često kaže kako su, s obzirom na to da su prepuni moderne tehnologije, čipova, senzora i sve češće kamera, računala na kotačima. Nije teško pretpostaviti da će se, pogotovo kako se krećemo u smjeru autonomne vožnje, količina tehnologije i hardvera samo povećavati te će u budućnosti veliki dio troškova u proizvodnji vozila, otpadati samo na čipove.

Kako će se stanje na tržištu promijeniti do kraja ovog desetljeća objasnio je izvršni direktor Intela Pat Gelsinger. On kaže, barem kada je u pitanju premium segment automobila, da će od ukupnih troškova materijala za proizvodnju automobila, 2030. godine trošak čipova biti već od dvadeset posto. To je rast od čak pet puta u odnosu na 2019. godinu kada je taj udio iznosio oko četiri posto. Vrijednost tržišta čipova za automobile do kraja desetljeća trebala bi porasti na 115 milijardi dolara, što će prema predviđanjima iz Intela, biti oko 11 posto ukupnog tržišta čipova.

Iako je Gelsinger posebno spomenuo premium segment automobila, jasno je kako će udio čipova u ukupnom trošku višestruko porasti i u visokim, srednjim i nižim kategorijama vozila. Bez obzira na kategoriju, nije teško pretpostaviti da će svi automobili do kraja desetljeća imati različita tehnološka rješenja - od onih za autonomiju pa do sigurnosti.

S obzirom na to da danas vlada nestašica čipova, što se direktno odražava i na automobilsku industriju, zbog čega su neke kompanije privremeno zatvorile proizvodne trake, neke su produžile godišnji odmor zaposlenicima, jasno je kako se za budućnost u kojoj će ta potražnja biti još veća, treba dobro pripremiti.

Zato Gelsinger kaže da je za Intel ova situacija veliki izazov, ali i jako velika prilika koju trebaju iskoristiti te je naglasio kako je privilegiran što je na poziciji izvršnog direktora kompanije s golemim ekosustavom dizajna i proizvodnje čipova koja će biti spremna za tako veliku potražnju za čipovima na tržištu. Kako bi zadovoljili tu rastuću potražnju, Intel planira izgraditi dvije nove tvornice u Europi, a planira i daljnje investicije koje bi do 2030. godine trebala doseći 80 milijardi eura.

Izvor: Business Wire