Zanimljivi rezultati istraživanja: Je li golotinja zaista način za ostvarivanje boljeg dosega na Instagramu?

Nitko ne zna kako radi algoritam Instagrama, a jedno istraživanje pokazalo je da bi u prednosti mogle biti objave s golišavim sadržajem. Iz Facebooka demantiraju te rezultate.

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 16.06.2020. / 15:38

Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Način na koji radi algoritam Instagrama i Facebooka nije poznat, a prema nedavnom istraživanju organizacije Algorithm Watch, čini se da mu nije mrska - golotinja. Iako je istraživanje provedeno na malo broju korisnika pa je na temelju njega teško donositi neke konkretne zaključke, ono je ipak pokazalo da će se korisnicima te mreže na vrhu feeda često pojavljivati objave tj. fotografije na kojima su žene u grudnjacima ili kupaćim kostimima, odnosno muškarci bez majice.

Instagram Threads Isplativiji i od YouTubea: Za Facebook, Instagram je tvornica novca

Tako je vjerojatnost da se slika na kojoj je ženska osoba u kupaćem kostimu pojavi pri vrhu Instagrama veća za više od 50 posto, dok je vjerojatnost da će se pojaviti slika muškarca bez majice skoro 30 posto veća. U izvještaju se naglašava kako je bez uvida u Instagramove algoritme nemoguće donositi konkretne zaključke zbog kojih ova mreža preferira polugole fotografije.

Općenito algoritam je napravljen kako bi prikazivao sadržaj baziran na interesu i aktivnosti korisnika pa ako korisnici često lajkaju i komentiraju takve fotografije, odnosno ako je neka fotografija dobila puno lajkova za pretpostaviti je da će se takav sadržaj, za koje je algoritam zaključio da se korisnicima sviđa, prikazivati među prvim objavama te društvene mreže. Iz Algorithm Watcha posebno naglašavaju jedan od starih Facebookovih patenata prema kojem sustav sam analizira fotografije i donosi zaključke o njihovoj potencijalnoj popularnosti. Također, u patentu se posebno spominje da bi sustav mogao prepoznati i "odjevenost" odnosno neodjevenost osoba s fotografija.

Slika nije dostupna Trebate odmor od nekoga na Instagramu, a ne želite ga blokirati ili prestati pratiti? Evo kako ga "ušutkati"

Ono na što je posebno upozorio jedan od autora istraživanja Nicholas Kayser-Bril je da su baš svi kreatori sadržaja na Instagramu naglasili kako su, da bi se povećao doseg njihovih objava, morali objaviti fotografije s djelomičnom golotinjom.

Komentar iz Facebooka na rezultate ovog istraživanja je očekivan. Osim što naglašavaju da je u njemu korišten premali uzorak, odbacuju ideju da su njihovi algoritmi napravljeni kako bi favorizirali ili promovirali golotinju. Naglašavaju kako se objave na Instagramu pojavljuju ovisno o sadržaju i profilima za koje korisnicima pokazuju interes, a ne o tome ima li osoba na njima kupaći kostim.

Izvor: Business Insider


 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti