Način na koji radi algoritam Instagrama i Facebooka nije poznat, a prema nedavnom istraživanju organizacije Algorithm Watch, čini se da mu nije mrska - golotinja. Iako je istraživanje provedeno na malo broju korisnika pa je na temelju njega teško donositi neke konkretne zaključke, ono je ipak pokazalo da će se korisnicima te mreže na vrhu feeda često pojavljivati objave tj. fotografije na kojima su žene u grudnjacima ili kupaćim kostimima, odnosno muškarci bez majice.
Tako je vjerojatnost da se slika na kojoj je ženska osoba u kupaćem kostimu pojavi pri vrhu Instagrama veća za više od 50 posto, dok je vjerojatnost da će se pojaviti slika muškarca bez majice skoro 30 posto veća. U izvještaju se naglašava kako je bez uvida u Instagramove algoritme nemoguće donositi konkretne zaključke zbog kojih ova mreža preferira polugole fotografije.
Općenito algoritam je napravljen kako bi prikazivao sadržaj baziran na interesu i aktivnosti korisnika pa ako korisnici često lajkaju i komentiraju takve fotografije, odnosno ako je neka fotografija dobila puno lajkova za pretpostaviti je da će se takav sadržaj, za koje je algoritam zaključio da se korisnicima sviđa, prikazivati među prvim objavama te društvene mreže. Iz Algorithm Watcha posebno naglašavaju jedan od starih Facebookovih patenata prema kojem sustav sam analizira fotografije i donosi zaključke o njihovoj potencijalnoj popularnosti. Također, u patentu se posebno spominje da bi sustav mogao prepoznati i "odjevenost" odnosno neodjevenost osoba s fotografija.
Ono na što je posebno upozorio jedan od autora istraživanja Nicholas Kayser-Bril je da su baš svi kreatori sadržaja na Instagramu naglasili kako su, da bi se povećao doseg njihovih objava, morali objaviti fotografije s djelomičnom golotinjom.
Komentar iz Facebooka na rezultate ovog istraživanja je očekivan. Osim što naglašavaju da je u njemu korišten premali uzorak, odbacuju ideju da su njihovi algoritmi napravljeni kako bi favorizirali ili promovirali golotinju. Naglašavaju kako se objave na Instagramu pojavljuju ovisno o sadržaju i profilima za koje korisnicima pokazuju interes, a ne o tome ima li osoba na njima kupaći kostim.
Izvor: Business Insider