Sustav podzemne željeznice u Solunu, drugome po veličini grčkom gradu, službeno je otvoren u subotu, a na njegovim su postajama izloženi brojni drevni arheološki nalazi koji su svojedobno zamalo doveli u pitanje završetak čitavog projekta.
Za vrijeme izgradnje, koja je započela 2006., radnici su otkrili tržnicu iz bizantskog doba, rimsko groblje i broje ostale arheološke ostatke iz duge i raznolike povijesti grada.
Pronađeni artefakti usporili su i gotovo obustavili izgradnju metroa, pokrenuvši pitanja o tomu na koji način modernizirati grad, a istodobno zaštititi njegovu bogatu prošlost.
Na kraju su se svi koji su sudjelovali u projektu usuglasili da bi trebalo izložiti sve otkrivene artefakte kako bi u njima mogli uživati svi putnici.
Ovo nije samo projekt koji je obuhvatio javne radove i iznimno je važan za grad. Ovo je istodobno i muzej, rekao je grčki premijer Kyriakos Mitsotakis prije nego što je u petak posjetio postaju Venizelou u sklopu privatnog obilaska.
Vjerojatno je ovaj metro jedinstven u svijetu, jer, da bismo stigli do vagona moramo proći kroz podzemni muzej.
Za dovršetak metroa trebalo je gotovo 20 godina, dijelom i zbog problema s financiranjem za vrijeme grčke dužničke krize 2009.-2018.
No ovo je, uz Atenu, prvi takav sustav podzemne željeznice u Grčkoj.
Građevinski su radnici morali obavljati iskopavanja na većoj dubini nego što je to prvobitno planirano, do čak 31 metra dubine, kako bi bili sigurni da svi tuneli prolaze ispod arheoloških nalaza, kazali su izvođači projekta.
Jedna od arheologinja koja je otkrila bogatstvo artefakata pod zemljom, Melina Paisidou kazala je da je "Solun dobio priliku da ga se usporedi s Rimom".