ESA prekinula suradnju s Roscosmosom na lunarnim misijama: "Snažna i autonomna Europa u svemiru nikad nije bila relevantnija"

Europska svemirska agencija je objavila da će pronaći druge načine za osmišljavanje tehnologije potrebne za misije na Mjesec, poput testiranja robotike i ostalih istraživanja, što je kanila realizirati u suradnji s Rusima.

Hina | 14.04.2022. / 09:00

Europska svemirska agencija (ESA) je, nakon suspenzije većih zajedničkih misija na Mars, u srijedu odlučila prekinuti i suradnju s Rusijom na misijama na Mjesec pod nazivom Luna, što je još jedna posljedica ruske invazije na Ukrajinu.

Kao i za misiju ExoMars, ruska agresija na Ukrajinu i sankcije koje su uslijedile, onemogućuju ESA-i realizaciju predviđene suradnje i planova u segmentu istraživanja Mjeseca, objavljeno je nakon izvanrednog sastanka te organizacije koju čine 22 zemlje.

Slika nije dostupna ESA suspendirala misije s Rusijom: Ključno je osigurati normalan rad posade i same Međunarodne svemirske postaje

ESA prekida aktivnosti u suradnji s Rusijom za misije Luna-25, 26 i 27, koje se odnose na ciklus ruskih misija na Mjesec, a obuhvaćaju i potencijalnu izgradnju baze u orbiti s Kinom.

Europska svemirska agencija je objavila da će pronaći druge načine za osmišljavanje tehnologije potrebne za misiju, poput testiranja robotike i ostalih istraživanja, što je kanila realizirati u suradnji s Rusima.

Primjerice, sustav bušenja i analize sada će se ostvarivati u suradnji s NASA-om, američkom svemirskom agencijom.

ESA je izvijestila i da je u tijeku potraga za partnerom s kojim će surađivati na izgradnji preciznoga pilotskog sustava za slijetanje.

Europska svemirska agencija traaži astronaute - 8 Rusi nastavljaju s vlastitom misijom na Mars, nemaju dobre vijesti za Europsku svemirsku agenciju

Slika nije dostupna Nova prijetnja šefa ruske svemirske agencije: Roscosmos će uskoro objaviti datum prekida angažmana Rusije na ISS-u

Trenutak da ispunimo svoje planove o snažnoj i autonomnoj Europi u svemiru nikada nije bilo relevantniji, tvitao je glavni direktor ESA-e Josef Aschbacher nakon sastanka.

ESA je već stavila na čekanje zajednički projekt ExoMars s Rusijom. Projekt je zamišljen kao pokušaj traženja znakova života na četvrtom planetu Sunčeva sustava.