Esports u 2017. godini dostigao vijednost od 1,5 milijardi dolara

Natjecateljski gaming nastavit će ubrzan i kontinuirani rast i u idućih nekoliko godina.

Monika Nožić
Monika Nožinić | 07.01.2018. / 13:29 komentari
Ilustracija eSports (Foto: Thinkstock) (Foto: Thinkstock)

Elektronički sport, odnosno esport kao vrsta natjecanja u videoigrama iz godine u godinu bilježi sve veću popularnost na globalnoj razini. Porastom turnira i natjecatelja raste i njegova sveukupna vrijednost, koja je, prema najnovijem izvještaju analitičke kompanije SuperData, u 2017. godini dostigla vrijednost od vrtoglavih 1.5 milijardi dolara.

tri vijesti o kojima se priča B-2 Spirit Zapanjili sve Potpuni šok za Iran: Detalji najpreciznijeg i najrazornijeg zračnog udara Amerikanaca dosad viđenog Nuklearna eksplozija, ilustracija Scenarij iz noćne more, ali... VIDEO Koliko treba biti udaljen da bi se preživjela eksplozija nuklearne bombe? Ruski vojnik se predaje dronu Prvi takav slučaj Jedan od najbizarnijih trenutaka suvremenog ratovanja: Ruski vojnik predao se dronu

Utjecaj u velikom porastu popularnosti imale su velike kompanije, prije svega one koje su izdale igre za esport, poput Blizzarda, Riot Gamesa i Activisiona, a veliku ulogu imale su i brojne sportske organizacije, poput nogometnih klubova, proizvođača automobila (Mercedes-Benz) i drugih skupocjenih brendova.

Foto: SuperData

Izvještaj spominje uspjehe crowdfunding financiranja esport događaja, koji su najviše vidljivi preko ogromnih nagradnih fondova (Dota 2, League of Legends), ali i preko direktnih prihoda, kao što su naknade za franšize i sponzorstva. Također, SuperData je iznijela i podatak da u esport području trenutno dominiraju Overwatch i PUBG.

Kada su u pitanju ljudi koji prate esports, korisnici i dalje više preferiraju Twitch nego YouTube, ali razlika nije pretjerano velika.

SuperData navodi kako će esport nastaviti ubrzan rast i u idućih nekoliko godina te da će do 2020. godine po vrijednosti globalni esports prihodi porasti za 26% jer će privući još veći dio publike. Ovo povećanje bit će potaknuto i godišnjim rastom publike koja prati esport, kao i rastom investicija trećih strana. O popularnosti elektroničkih sportova govori i činjenica da će od rujna 2018. godine na jednom od sveučilišta u Velikoj Britaniji eSport biti uveden kao predmet.

 

 

Vezane vijesti