Popularnost nove generacije igraćih konzola tako je velika da ponuda ne može pratiti potražnju (jedan od razloga za to su i problemi s nestašicom čipova) te nema sumnje da će PlayStation 5, novi Xbox te Nintendov Switch tijekom sljedećih godina ostvariti fantastične prodajne rezultate. No dio analitičara pita se jesu li ovo posljednje generacije igraćih konzola, odnosno hoće li klasične konzole za koju godinu pasti u drugi plan pred cloud servisima za videoigre.
Mnogima je to danas teško zamisliti, no na sličan način razmišlja i Naoki Yoshida. Riječ je o iznimno utjecajnoj osobi u gamerskoj industriji, direktoru Square Enixa poznatom po popularnim franšizama poput Final Fantasyja i Dragon Questa. Kao glavni razlog početka kraja igraćih konzola, on smatra - 5G, mobilnu mrežu nove generacije koja omogućuje veliku brzinu i malu latenciju, što su nužni preduvjeti za igranje online igara.
Jednom kada 5G postane globalni standard, definitivno će doći vrijeme kada ćemo slike moći prebacivati na sve uređaje, rekao je Yoshida u intervjuu za Financial Times i naglasio kako će svi ljubitelji videoigara tada moći uživati u gamerskom iskustvu visoke kvalitete na bilo kojem uređaje te neće biti vezani za gamerski hardver ili TV: Definitivno idemo u tom smjeru i mislim da niti koronavirus neće usporiti tu promjenu.
Da je streaming budućnost uvjereni su i čelnici velikih tehnoloških kompanija. Ne samo da je Microsoft predstavio Xbox Cloud Gaming za igranje u oblaku, već su svoje servise predstavile i kompanije kojima do sada videoigre nisu bile u fokusu poput Googlea koji je predstavio Stadiju i Amazona koji je u rujnu prošle godine predstavio cloud gaming servis Luna.
Za nekoliko godina, s daljnjim napretkom tehnologije i mrežne infrastrukture, umjesto na posebnom hardveru, u najjačim igrama zaista bi mogli uživati na različitim uređajima - od mobitela i tableta pa do televizora. Za igranje bit će potreban samo uređaj s ekranom, brzi internet te, naravno, pretplata na gamerski servis.