Odjel za motorna vozila savezne države Kalifornije (DMV) prošli tjedan donio je odluku prema kojoj će zainteresirane kompanije moći testirati svoja autonomna dostavna vozila na javnim cestama. Dopušteno je testiranje vozila težine do 4,5 tona te su iz DMV-a naglasili kako u tu kategoriju spadaju automobili, kombiji i manji kamioni koji će moći dostavljati namirnice, pizze i slično.

Iz tog odjela naglašavaju kako je, naravno, sigurnost ljudi uvijek na prvom mjestu, no kompanije koje ispune sve zahtjeve moći će sa svojim robotskim vozilima dostavljati hranu. Različita autonomna vozila i roboti za dostavu već se testiraju u SAD-u i Velikoj Britaniji (npr. roboti dostavljaju hranu na kampusima nekih sveučilišta), no ne treba očekivati da će takva usluga tako skoro postati dostupna u većem broju gradova. Što se Hrvatske i dostave tiče, ulicama glavnog grada vjerojatno će još dugo godina dominirati biciklisti Wolta i Glova (ili neke druge kompanije), a o autonomnoj dostavi i robotima trenutačno možemo samo sanjati.

Samo Waymo može testirati bez vozača

Savezna država Kalifornija dosad je izdala dozvole za testiranje autonomnih vozila za 65 kompanija poput Applea, Intela, Qualcomma, Nvidije, Baidua i drugih, no prilikom testiranja u svim njihovih vozilima mora biti i sigurnosni vozač. Samo jedna kompanija ima dozvolu za testiranje bez vozača, i to je, naravno, Googleov Waymo, koji u Phoenixu već nudi uslugu prijevoza putem taksija u kojem nema vozača.

Pravila za testiranja takvih vozila bez vozača na javnim cestama su rigorozna te ona moraju biti opremljena s tehnologijom koja će imati mogućnost prilagoditi se ne samo uvjetima na cestama već i koja će se moći obraniti od kibernetičkih napada te se zaštititi od potencijalnog udaljenog preuzimanja kontrole nad automobilom. Također, automobili bez vozača moraju imati osiguranu komunikacijsku vezu s udaljenim operatorom te u slučaju prometne nesreće moraju prikazati informacije o vlasniku ili kompaniji koja upravlja vozilom.

Izvor: ZDnet