Audi je proteklog tjedna najavio svoju viziju elektrifikacije, autonomije i budućeg razvoja, sve skupa nazvano Vorsprung 2030. U toj viziji Audi planira da će njihov čitav novi vozni park biti u potpunosti električan do 2026. godine te da će do 2033. godine u potpunosti prekinuti s proizvodnjom motora s unutarnjim sagorijevanjem.
U sklopu te vizije predstavljeno je i koncept vozilo Grandsphere, koje dočarava na koji način Audi vidi premium električna vozila u skoroj budućnosti. Svoj su novi koncept opisali kao privatni mlažnjak za cestu, progresivno unutarnje svetište koji će predstavljati istinski ljudski centrizam, individualna sfera za povezivanje, odmor i kreativnost koja pruža komfor prve klase te luksuz dijeljenja iskustava.
Ukratko, grandiozan izgled i dizajn vozila je tek dio vizije kojom Audi nastoji na svoj način oblikovati budućnost mobilnosti vrhunske klase.
No, portal The Drive piše kako Audijeva vizija privatnog mlažnjaka za cestu možda nije koncept koji su svi očekivali obzirom da svijet klizi u paklom opterećene scenarije. S druge strane pišu da barem nije riječ o još jednom luksuznom SUV vozilu te da ga nitko ne pokušava pretvoriti u gajmersku stanicu za prijenos apokalipse uživo.
Grandsphere koncept predstavlja drugu od tri "sphere" koncepta iz Audija, kojima pokazuju svoju viziju budućnosti. Prvi je predstavljen proteklog mjeseca i zove se Skysphere, a riječ je o ultraprojektiranom električnom roadsteru koji može podešavati međuosovinski razmak kako bi se lakše prilagodio sportskim uvjetima vožnje.
Grandsphere neće moći podešavati međuosovinski razmak, no njegov naglasak je na autonomnoj vožnji četvrte razine. To znači da će vozač tek povremeno morati upravljati vozilom, a zbog toga će Grandsphere imati mehanizam koji uvlači upravljač u kontrolnu ploču, kako bi putnici imali osjećaj da sjede u pokretnoj sobi te kako bi vozač imao neometan i neprekidan pregled na monstruozno velike LED zaslone. U Audiju to nazivaju digitalnom detoksifikacijom.
Zasloni su zapravo skriveni ispod drvenih površina unutar kontrolne ploče ispred vozača i suvozača, a njegovi dijelovi "ožive" tek kad se pojedini sustavi aktiviraju, poput recimo kontrole upravljanja vozilom. Naime, vozač mora dati naredbu vozilu kako bi prekinuo prirodan ugođaj u kabini.
U unutrašnjosti vozila korišteni su luksuzni materijali iz obnovljivih izvora i nije korištena prava koža.
Jedna od značajnijih karateristika Grandspherea jesu i deimenzije tog sedana, s dužinom koja iznosi oko 5,2 metra. Širina mu je gotovo dva metra, a visina preko 1,3 metra. Audi te mjere naziva "nedvosmislenim primjerom automobila luksuzne klase".
Obzirom na to da taj koncept uvelike promovira autonomnu vožnju, eventualno vozačko iskustvo o kojem bi se moglo pričati, praktički pada u neki drugi, treći ili još niži plan. Jer, u privatnom mlažnjaku ne upravljate, već uživate i ispijate pjenušac, valjda.
Ipak, obzirom da je razina autonomije na 4, a ne na 5, vozač treba biti u stanju pripravnosti čitavo vrijeme i spreman preuzeti kontrolu u bilo kojem trenutku, iako bi vozilo s tolikom razinom autonomije više-manje trebalo sve raditi samo.
Grandsphere će napajati baterija snage 120 kilovatsati, što bi mu trebalo dati pristojan domet, odnosno u Audiju predviđaju da će imati maksimalno 750 kilometara autonomije na cesti.
Isto tako, obzirom na njegove pomalo gigantske dimenzije, Grandsphere trebao bi od 0-100km/h ubrzavati za manje od četiri sekunde.
O cijeni nema govora, no obzirom na sve navedeno, sigurno će biti "prava sitnica".
Izvor: The Drive