Kina želi ograničiti vrijeme koje mladi provode igrajući videoigre te, prema nedavnim preporukama, broj sati koje bi trebali provesti u igranju treba biti tri sata - tjedno. Partija, prema objašnjenju, želi smanjiti zdravstvene probleme mladih, od mentalnih problema pa zbog kratkovidnosti do koje dolazi, smatraju tamošnji stručnjaci, zbog previše vremena koje provode pred ekranima. Komentari na takvu su odluku različiti - od kritika zbog uplitanja države do pohvala jer mnogi smatraju da se vrijeme koje mladi provode s različitim ekranima, pri čemu često igraju videoigre, treba smanjiti, za njihovo dobro.

No ograničenja koje je uvela kineska država mogla bi imati iznimno negativan utjecaj na industriju esporta u Kini. Riječ je o tržištu koje je u najmnogoljudnijoj zemlji svijeta teško oko 23 milijarde dolara (prema prošlogodišnjim brojkama), a jasno je kako, ako žele biti konkurentni i uspješni na tom tržištu, gameri još kao tinejdžeri moraju provoditi puno vremena igrajući videoigre.

U nekim slučajevima to može biti i do 15 sati dnevno, komentirao je za Reuters 19-godišnji profesionalni esportaš Zhang Kaifen. Najpopularnije esport ekipe poput Rogue Warriorsa u Kini imaju i po 90 sportaša koji treniraju u posebnim zgradama uređenim upravo za igranje videoigara, a sadrže i kantine i spavaonice.

Da bi uspjeli kao profesionalni esportaši, gameri moraju početi ozbiljnije igrati još kao tinejdžeri te da se dođe do nekog ozbiljnijeg stupnja igranja, potrebno je puno vježbe i višesatno igranje od rane mladosti. Neki tinejdžeri ipak uspiju prevariti sustav jer koriste podatke za prijavu na igre svojih roditelja, no mnogi ipak nisu te sreće te su uskraćeni za omiljeni hobi.

Nova pravila uništavaju šanse mladih ljudi za da postanu profesionalni esportaši, komentirao je Chien Jiang, profesor inženjerstva i računalnih znanosti sa sveučilišta u Pekingu. Zbog njih mladi i talentirani gameri neće uspjeti, odnosno neće ih (na vrijeme) otkriti esport klubovi, no on smatra kako nije kasno za određene izmjene tih pravila koja bi mladima koji su ozbiljnije u esportu omogućila da više vremena provede igrajući igre.

Na Reutersu naglašavaju kako ta pravila nisu zakon te se djeca neće kazniti ako igraju više vremena od preporuka, no time se stvara pritisak na izdavače igara da zahtijevaju prave podatke i brojeve osobnih iskaznica i na temelju tih podataka, mlađima od 18 ograniče igranje.