Zuckerberg je godinama naglašavao važnost videozapisa te su ranije govorili kako će većina sadržaja na Facebooku biti upravo video, no pokazalo se kako je u posljednje vrijeme sve važniji - audiosadržaj. O popularnosti Clubhousea više smo puta pričali, kao i o brojnim kopijama te aplikacije koju, među inim, priprema upravo i Facebook, kao i brojne druge kompanije. No posljednjih godina sve su popularniji i podcasti. Broj korisnika sve je veći, a sada su i velike kompanije krenule u monetizaciju takvog oblika sadržaja.

Slika nije dostupna Još jedan konkurent Clubhouseu: Na Facebook stižu Soundbites

Apple je nedavno najavio pretplatu na podcaste kojom će kreatorima omogućiti zaradu od svog sadržaja, pri čemu će i Cookova kompanija uzeti svoj dio kolača, naplaćujući proviziju od 15 do 30 posto. O pretplati razmišljaju i u Spotifyu, no ta kompanija, čini se, ne namjerava naplaćivati proviziju. Također, iz Spotifya su jučer najavili novi podcast player koji će biti integriran u Facebook kako bi korisnici Fejsa mogli uživati u sadržaju tog streaming servisa direktno s te društvene mreže.

Prilično je zanimljivo da su nešto slično najavili i u Facebooku. Kako prenose na The Vergeu, i Facebook priprema vlastiti podcast player koji će biti integriran u tu društvenu mrežu. Kreatorima sadržaja to će omogućiti distribuciju sadržaja direktno s njihove stranice s Facebooka, bez potrebe da se korisnici prebacuju na druge i posebne aplikacije za podcaste. Opcija podcasta na Facebooku trenutačno je u fazi razvoja, a očekuje se da će biti završena i dostupna korisnicima tijekom sljedećih nekoliko mjeseci.

Daniel Ek, CEO Spotifya (Foto: AFP) Nakon Applea, i Spotify priprema pretplatu za podcaste

Prilično je zanimljivo da najave iz Facebooka i Spotifya o integraciji podcasta u tu društvenu mrežu dolaze u isto vrijeme, a još je zanimljivije da je Mark Zuckerberg to partnerstvo sa Spotifyem opisao kao primarno usmjereno prema glazbi, dok Spotify u prvi plan stavlja upravo - podcaste. S obzirom na to da se oko podcasta okreće sve veći novac, jasno je zašto Facebook ulazi i na to tržište, a njihov najveći adut trebali bi biti podaci koje imaju o korisnicima. Naime, zahvaljujući tim podacima koje imaju, a koji uključuju i interese korisnika, moći će unutar podacasta integrirati ciljane oglase, što znači prihode za kreatore podcasta, ali i, naravno, za sam Facebook.

 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju