Učenici i cijeli obrazovni sustav moraju biti spremni za umjetnu inteligenciju

Šezdeset najboljih nastavnika informatike se bavilo temama umjetne inteligencije i njenog korištenja u nastavi i školstvu.

Hrvoje Jurman
Hrvoje Jurman | 27.09.2023. / 15:10 komentari
Konferencija o STEM edukaciji (Foto: Dario Vlahović)

U Crikvenici je održana konferencija o utjecaju i učinku umjetne inteligencije u školstvu na kojoj se okupilo 60 nastavnika informatike koji su podijelili svoja iskustva o korištenju AI u radu s učenicima. Konferenciju “Umjetna inteligencija u STEM edukaciji” organizirao je Institut za razvoj i inovativnost mladih (IRIM) koji je poznatiji kroz Croatian Makers pokret s dosegom od preko 300.000 djece
samo u Hrvatskoj.

tri vijesti o kojima se priča Haker, ilustracija I pretvorili u kriptovalute Jedna od najvećih digitalnih pljački u povijesti: U manje od tri sata, hakeri ukrali oko 140 milijuna dolara iz banaka Rijetki fenomen Astronautkinja na Međunarodnoj svemirskoj postaji uhvatila "crvenog duha" Vrijeme na Zemlji, ilustracija zemlja je poludjela Znanstvenici upozoravaju: Dolazi dan kakav čovječanstvo još nije doživjelo

Slika nije dostupna S 15 tisuća mikroračunala do "Revolucije digitalne pismenosti" u hrvatskim školama

Konferencija je završni događaj projekta “Umjetna inteligencija u STEM edukaciji” koji se bavi rješavanjem problema nedovoljnog broja educiranih učitelja i adekvatnih programa u osnovnim školama RH koji bi poticali djecu na stjecanje STEM znanja i vještina. Sudionici konferencije imali su priliku detaljnije upoznati koncepte i alate umjetne inteligencije, njenog korištenja u nastavi i edukativnom procesu kao i potencijalne poteškoće i prepreke s kojima će se susresti koristeći ih u školskom i izvannastavnom radu s djecom u budućnosti.

Kako će ova tehnologija utjecati na budućnost školstva i obrazovanja te kako će se dalje razvijati teško je reći, no ono što je u današnjim uvjetima važno jest - edukacija. Ne samo djece, već i odraslih kako bi spremni dočekali novu tehnologiju, iskoristili njene pozitivne strane i spriječili zlouporabu AI-a, zaključak je konferencije. Neki od govornika su bili Marijana Šarolić Robić, odvjetnica i entuzijast o umjetnoj inteligenciji, Caique Sanches, Inženjer softvera za vozila iz Bugatti Rimac, Oksana Pasichnyk, nastavnica informatike iz Ukrajine i Dalia Kager, nastavnica informatike i drugi.

Sudionici ove konferencije su bili nastavnici koji su najuspješniji u Croatian Makers ligi u prošloj školskoj godini – natjecanju za osnovnoškolce u edukacijskoj robotici kroz koju je IRIM donirao više od 3.000 robota u više od
600 osnovnih škola, knjižnica, udruga i drugih edukativnih ustanova. Samo u prošloj školskoj godini IRIM je u 300 osnovnih škola donirao kamere za umjetnu inteligenciju te educirao nastavnike o njihovom korištenju s djecom osnovnoškolske dobi.

Slika nije dostupna Novi projekt spaja djecu, robotiku i istraživanje mora: IRIM odvodi učenike u Jadransko podmorje

Također, razvio je i kurikulum, set tečajeva i priručnik o umjetnoj inteligenciji koji su besplatno dostupni svima na Izradi! edukativnom web portalu. Aktivnosti IRIM-a poput Croatian Makers lige nastavljaju i u ovoj školskoj godini te se bave temama robotike, programiranja, STEM-a, umjetne inteligencije i drugih tema u osnovnim školama i drugim edukativnim ustanovama Hrvatske.
 

Vezane vijesti