Korisnici Facebooka često žive u nekoj vrsti algoritamskog balona u kojem im se najčešće prikazuje samo onaj sadržaj za koji algoritmi kompanije odluče da bi im se mogao svidjeti i biti im zanimljiv. Na toj društvenoj mreži postoji i mogućnost pregledavanja posljednjih objava, no svaki put kada se stranica otvori, prvo se prikazuje sadržaj koji je odabrao algoritam.
Iz Zuckerbergove kompanije napokon su se odlučili na promjene te će omogućiti korisnicima da sami odluče koji će im se sadržaj prikazivati u vrhu news feeda. Na svom blogu tako su najavili "feed filter bar" koji će se pojaviti u vrhu mobilne aplikacije, a korisnicima će omogućiti prikaz sadržaja baziran na njihovim željama. Najveći novitet u takvom načinu prikaza jest opcija “Favoriti” koja korisnicima omogućuje da odaberu do 30 prijatelja i stranica čije će objave imati prioritet prilikom otvaranja Facebooka.
Pored toga, korisnici će i dalje imati mogućnost da im se prikazuje najnoviji sadržaj, odnosno sadržaj po kronološkom redu (prvo posljednje objave), a tko želi može i dalje prepustiti Facebookovu algoritmu da odlučuje o sadržaju koji će imati prioritet.
Potpredsjednik Facebooka Nick Clegg prilikom najave novih mogućnosti podsjetio je kako će prikazivanje sadržaja bazirano na algoritmu te personalizirano oglašavanje nastaviti pružati toliko prednosti našem društvu te kaže kako je to dinamično partnerstvo između ljudi i algoritama.
Još jedan novitet na Fejsu jest što će se korisnicima prikazivati objašnjenja i kriteriji zašto im se prikazuje i preporučuje određeni sadržaj korisnika i stranica koje ne prate na toj mreži.
Nova opcija prikaza sadržaja bit će prvo dostupna korisnicima Androida, dok je korisnici Appleovih telefona mogu očekivati tijekom sljedećih tjedana.
Izvor: BBC