Veća je vjerojatnost da će političke objave na društvenim mrežama postati viralne ako se njima kritiziraju protivnici, u usporedbi s onima kojima se podržava kolega s istim političkim stavom, pokazala je britanska studija.
Analitičari s Cambridgea proučili su gotovo tri milijuna tvitova i objava na Facebooku prenesenih iz američkih medija i sa stranica političara te su otkrili da će one u kojima se izruguju suparnici biti dvostruko češće dijeljene u odnosu na objave u kojima se podržava kolega s istog političkog spektra.
Ustanovljeno je i da su objave o političkim protivnicima dobile više nego dvostruko ljutitih emotikona od 'lajkova' na afirmativnim objavama.
Rezultati su objavljeni u časopisu Proceedings of the National Academy of Sciences.
Udaranje po političkom protivniku najbolji je pokazatelj koja će objava postati viralna. Isto vrijedi i za one koji naginju i demokratima i republikancima, bez obzira na to je li riječ o Facebooku ili Twitteru, rekao je autor studije Steve Rathje s Cambridgea.
Društvene mreže nas drže maksimalno angažiranima zbog prodaje oglasa. Takav poslovni model na koncu nagrađuje političare i medijske tvrtke koje produciraju sadržaj s ciljem poticanja podjela, dodao je.
Naša studija ukazuje na to da osjećaji mržnje puno češće privlače pažnju korisnika od pozitivnih emocija kojima se izražava ljubav, što vjerojatno potiče opasnu političku klimu, zaključio je.